تبلیغات
اخبار آموزش و پرورش - سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش

ورود به سامانه

الف) تعاریف

 1- رسیدگی به شكایات فرایندی است كه پس از اعلام شكایت توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ، برای شفاف سازی امور و رفع تظلمات اداری و ایجاد زمینه مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت صورت می گیرد.

2- شكایت كننده را شاكی ، طرف شكایت را مشتكی عنه و عریضه تسلیمی به مرجع رسیدگی كننده را شكواییه می نامند.

ب) ویژگیهای شكایت

 1- در شكواییه علاوه بر بیان خواسته بصورت مشخص و شفاف؛ از پراكنده گویی و كلی گویی خودداری گردد.

 2- ویژگی های شكایات قابل ارجاع و پیگیری عبارتند از:‌

     الف) شاكی خصوصی شخصا در موضوع ذینفع باشد.

      ب‌) موضوع شكایت متوجه طرف شكایت باشد.

       ج‌) مفاد شكایت مستند به قوانین ، مقررات و ضوابط جاری و ابلاغی باشد.

       د‌) مدارك مثبته و لازم مندرج در شكواییه باید ضمیمه شكایت شده باشد.

 ج‌) شكایات غیر قابل رسیدگی

 1- شكایت اشخاصی كه پرونده آنها در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری درحال بررسی بوده؛  قابل رسیدگی نمی باشد.

 2- اعتراض نسبت به تصمیمات و آرای صادره توسط شعب بدوی و تجدید نظر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاهها و همچنین نظریه گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراكز دولتی ویا هر تصمیمی كه مرجع قانونی برای رسیدگی به آن تعیین شده باشد از طریق واحدهای ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات قابل پیگیری، رسیدگی و اظهار نظر نخواهد بود.

 3- شكایاتی مانند نقل و انتقالات ، بازنشستگی و ... كه در ارتباط با اجرای قوانین و مقررات خاص بوده و اجرای آن محدوده زمانی داشته ،در موعد مقرر قابل رسیدگی می باشد؛ ولی چنانچه در خارج از وقت مقرر شكایتی صورت پذیرد موضوع قابل رسیدگی نخواهد بود.

 4- در صورتی كه مشخص گردد شكایت مغرضانه بوده و شاكی تعمدا" اقدام به طرح شكایت بی اساس و خلاف واقع علیه اشخاص و دیگران نموده است؛ موضوع قابل رسیدگی نبوده و می توان طبق قوانین و مقررات با شاكی رفتار نمود و مشتكی عنه می تواند علیه او در مراجع ذیصلاح اقامه دعوا نماید.

 5- امور مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی ، اخلاقی و موارد مشابه در حیطه وظایف مركز حراست و واحدهای تابعه بوده و از طریق این مراجع و سایر مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد .

د‌) فرایند رسیدگی :

 1- مدت زمان بررسی اولیه شكایت و تشخیص قبول آن 48 ساعت كاری خواهد بود.

 2- پس از قبول شكایت و وصول آن؛ تا هفت روز كاری موضوع پیگیری و به شاكی پاسخ داده خواهد شد.

 3- در صورت نیاز به فرصت بیشتر برای پیگیری و ارائه پاسخ، مراتب از طریق سامانه به اطلاع شاكی خواهد رسید.

 4- شاكی در هر مرحله از بررسی ؛ امكان انصراف از شكایت خود را خواهد داشت.

تذكر : در صورت هر گونه مشكل در ارتباط با سامانه با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

021-88660735   و   88660736-021  و   88660737-021  و   88660738-021

 021-88660739     و    88660740-021             داخلی 1019 


  • paper | خرید Reproduction | خرید تبلیغ متنی
  • خرید رپورتاژ آگهی دائمی | فروش بک لینک با کیفیت